PRAVIDLO #1 pro Fusion 360
Volba struktury konstruovaného výrobku je důležitá pro efektivní postupy jeho dalšího zpracování. Při modelování ve Fusion 360 platí jednoduché pravidlo - nejste-li si jisti, vždy nejdřív vytvořte komponentu a aktivujte ji.
Všechny objekty, které vytvoříte po aktivaci komponenty, například náčrty, tělesa, konstrukční geometrie, spoje atd. jsou vytvářeny v této konkrétní komponentě.
To má několik výhod:
- Při aktivaci je časová osa vyfiltrována pro zobrazení pouze těch položek, které patří ke zvolené komponentě. To může výrazně zpřehlednit práci s rychle se zvětšující časovou osou historie modelu.
- Pokud je komponenta exportována do datového panelu pomocí "ulož jako" (save as), bude exportována i kompletní historie parametrického návrhu.
- Spoje v menu Sestava (Assemble) pracují pouze s komponentami.
- Výkresy lze snadno tvořit pouze z komponent.
- Pouze komponenty nesou čísla součástí a další vlastnosti.
- Do kusovníku lze promítnout pouze komponenty a jejich vlastnosti.
- Do výběrových množin lze přidávat pouze komponenty.
- Izolovat lze pouze komponenty.
- Jen komponenty mohou mít násobné výskyty, mají počátek a lze je vkládat.
Pokud potřebujete editovat jinou komponentu, např. doplnit její geometrii, je potřeba ji nejprve aktivovat. Výše uvedené body platí i pro sestavy.
Výjimky z PRAVIDLA #1
Existuje několik pracovních postupů, u nichž není potřeba nejprve vytvářet komponentu. Většinou jde o postupy návrhové metody shora-dolů:
- Pokud vytváříte náčrt kostry výrobku, který nese konstrukční prvky několika součástí a je využit pro vytažení nebo jiné vytváření několika těles, které budou posléze změněny na komponenty. Tento převod na komponentu by se ale měl uskutečnit co nejdříve, protože konstrukční prvky doplněné k tělesu jež je součástí komponenty, jsou přidávány i do historie návrhu.
- Pokud návrh výrobku začíná prvkem T-Spline - např. externí skořápka výrobku, která je následně dělena na jedno nebo více těles. Zde by se také převod na komponenty měl uskutečnit ihned po vytvoření těles.
- Návrh jednotlivé součásti, která bude použita jako externí, připojená komponenta (x-ref) v jiných modelech. V tomto případě není potřeba vytvářet komponentu, protože model vkládaný do jiného modelu je již vkládán formou komponenty.
PRAVIDLO #2 pro Fusion 360
A druhé hlavní pravidlo je jednoduché - komponenty si pojmenovávejte! (nejlépe rovnou v dialogu Create Component)
Viz též videa:
Komponenty - Autodesk
A pokud potřebujete zpřehlednit váš strom komponent ve Fusion 360, můžete využít náš nástroj na jejich hromadné přejmenování - freeware utilitu Rename Component.
Autodesk Fusion 360 je CAD/CAM/CAE aplikace určená pro Windows a MacOS. Obsahuje širokou škálu 3D nástrojů pro modelování sestav, tvorbu výkresů, týmovou spolupráci, rendering, simulace a výrobu NC obráběním či 3D tiskem. Pro výukové a kutilské použití je zdarma. Viz Fusion tipy - Fusion výuka - Fusion knihovny - cena Fusion 360.
zdroj: forums autodesk
Žádné komentáře:
Okomentovat